SEA: dit wil je weten over adverteren op Google

SEO kennen de meeste mensen vandaag de dag wel. Maar wist je dat je ook hoger in Google kan komen op basis van SEA? In deze blog vertellen we jou meer over dit onderwerp!

Het is goed om je allereerst te vertellen dat SEA een afkorting is. Het staat namelijk voor Search Engine Advertising. Dit maakt ook direct verschil met SEO. SEO is namelijk op een organische manier ervoor zorgen dat een website hoger in Google komt te staan. Maar met SEA pak je het op een andere manier aan. Je gaat namelijk adverteren bij een zoekmachine. Met andere woorden: je plaatst een advertentie bij de zoekresultaten van potentiele bezoekers of klanten.

Vaak kan je deze advertenties herkennen omdat er advertentie voor het bericht staat. Na de advertenties zie je de organische zoekresultaten.

Denk je nu al ‘help’?

Dan kan je ook een SEA bureau inschakelen. Dat is begrijpelijk omdat je op deze manier het reilen en zeilen overlaat aan de experts. Zo is Digital Monks bijvoorbeeld een bureau dat enkel en alleen in de meest competitieve markten werkt. De klanten die zij hebben staan met hun generieke zoekwoorden op de eerste pagina. Check dit altijd goed voordat je met een bureau in zee gaat. Je wilt tenslotte wel dat je kunt rekenen op het gewenste resultaat.

Het instellen van SEA is een flinke klus. Je wilt tenslotte niet je geld langzaam (of snel) in rook zien op gaan zonder resultaat te boeken. Toch SEA blijft een zeer effectieve manier van adverteren. Mits je het dus juist aanpakt. Dat komt omdat Google nog steeds dagelijks door miljoenen mensen wordt gebruikt. Ruim 92,5 procent van de Nederlandse bevolking gebruikt Google. Waarbij je met SEO moet investeren in goede content dat organisch wordt gevonden, kan je met SEA al snel op de eerste pagina bovenin staan.

Adverteren op Google

SEA is dus het betaalde broertje van SEO waarbij je adverteert op Google. Wil je veel mensen tegelijkertijd bereiken dan kan het slim zijn om SEA te gebruiken. De kunst zit ‘m vooral in het instellen van de juiste zoekwoorden en pakkende advertenties creëren zodat mensen op jouw link willen klikken. Het is dan ook niet gek dat veel bedrijven ervoor kiezen om SEA uit te besteden aan een gespecialiseerd bedrijf.