Je webshop laten groeien? Wij geven tips

Heb je een webshop en gaan de zaken goed? Dan wordt het tijd om je zaak te gaan uitbreiden. Wij geven je tips waarmee je dit het beste kunt doen.

Meten is weten

Hoe doe jij het ten opzichte van je concurrent? Het meten van KPI’s is belangrijk voor het optimaliseren van je bedrijfsvoering. Wanneer je meer uit je webshop wil halen en je daarvoor hulp nodig hebt, is webshop fulfilment een goed idee om uit te besteden.

Relatie met je klant

Als webshopeigenaar weet je precies wat je verkoopt, maar weet je ook precies wie je doelgroep is? Waarom en hoe komt de doelgroep bij jou? En voor wie doe je het eigenlijk allemaal? Het behouden van (tevreden) klanten is erg belangrijk voor een webwinkel. Reviews zijn al jaren een belangrijke factor voor consumenten wanneer zij een product willen kopen. Met reviews vraag je aan je klanten waarom zij voor jouw webshop hebben gekozen en waarom anderen dat ook zouden moeten doen. Reviews beantwoorden vragen van de zoekende consument, stellen gerust en laten zien dat jouw webshop een betrouwbare plek is om te winkelen.

Duurzame bezorging

Volgens onderzoek is 62% van de consumenten bereid om zijn bestelling op een later tijdstip dan de standaardbezorgtijd te ontvangen als dit milieuvriendelijker is. Daarnaast groeit de vraag van de consumenten naar duurzame bezorgopties. Laat zien dat jij je actief inzet voor een groenere wereld. Het Bewust Bezorgd-logo laat zien dat je bezig bent met de verduurzaming van je webshop en helpt je om je te onderscheiden van je concurrentie.

Verleg je grenzen

Consumenten en bedrijven kopen en verkopen steeds meer internationaal. De wereld wordt daarmee meer een global shopping mall, waarin grensoverschrijdende verkoop een steeds belangrijkere plaats inneemt. Kies de perfecte markt voor jouw cross-border avontuur, en durf risico’s te nemen!

Uitbreiden

Verkoop je nu vooral aan consumenten? Overweeg dan ook eens de mogelijkheid om te gaan verkopen aan zakelijke kopers. Met enkele aanpassingen kun je de zakelijke koper namelijk ook tegemoetkomen. Zo trek je er snel een heel nieuwe doelgroep bij. Kijk goed naar je assortiment. Heb je een duidelijke categorie te pakken en kunnen daar andere categorieën aan toegevoegd worden? Kun je van je webshop ook een fysieke winkel maken? Denk groot en durf stappen te zetten.