Poster, folders en advertenties: Welk type offline adverteren past bij jouw bedrijf? 

Wil je mensen aanzetten tot actie? Wil je jouw doelgroep informeren? Of wil je juist meer naamsbekendheid voor je organisatie? Het kan voor jouw onderneming interessant zijn om gebruik te maken van offline advertenties. We horen je denken: “En dat in een wereld waarin alles online is?”. Ja, juist in deze wereld. Het effect van offline advertenties is nog steeds groot. Mits je natuurlijk voor de juiste vorm kiest.

De mogelijkheden van offline zijn misschien niet zo eindeloos als online adverteren. Maar het draagt nog steeds veel bij aan de zichtbaarheid van jouw onderneming. Hebben we het over online adverteren dan spreken we over posters, flyers of folders, brochures, advertenties in regionale en landelijke bladen en nog veel meer.

Posters trekken de aandacht

Vaak is een poster onderdeel van een grotere publiciteitscampagne. Je hebt bijvoorbeeld al een advertentie geplaatst in een huis-aan-huis-blad en je hebt al een folder verspreid. Wil je de aandacht op straat trekken bijvoorbeeld van een bijzonder evenement of omdat je een nieuw campagne hebt. Dan kun je er voor kiezen om nog posters te laten drukken. Zo’n plakkaat is dus vooral een manier om extra publiciteit te genereren.

Flyers met inhoud

Heeft de informatie die je wil delen een langere houdbaarheidsdatum? Kies dan voor een flyer of een brochure. Je wilt bijvoorbeeld een specifieke doelgroep informeren, de informatie is te uitgebreid voor een poster of het draait juist meer om achtergrondinformatie. Het draait bij deze middelen niet alleen om de inhoud van je content, maar ook visueel wil je jouw doelgroep prikkelen. Zodat je flyer wordt bewaard en niet bij het oudpapier eindigt.

Advertenties voor meer affiniteit

Je vindt een offline advertentie vaak in een tijdschrift of in een krant, en heeft vaak als doel om iets te promoten. Denk aan het onder de aandacht brengen van een nieuw product. Je wil je doelgroep op de hoogte brengen en daarbij een positief gevoel overbrengen. Hierbij is het vooral belangrijk dat je goed weet wie je doelgroep is, wat ze willen weten en tegen welke problemen ze wellicht aanlopen. Hoe specifieker je op jouw doelgroep richt, hoe beter de boodschap zal overkomen.