Wie online leest over WordPress-websites denkt misschien: dat kan ik zélf wel maken. Maar een goede website is als een mooie etalage. Het nodigt namelijk uit om binnen te komen en meer te weten te komen over de winkel. Of over jouw onderneming. En juist dat laatste wil je graag bereiken. In deze blog vertellen we jou waarom je een WordPress-website beter kunt laten maken door een professional.
Wil jij een wordpress website laten maken? Verstandig! Want een goede website moet aan een aantal punten voldoen. Deze punten gaan verder dan alleen een website die er mooi uit ziet. Maar ook een website die bijvoorbeeld snel laadt, zodat je bezoeker er niet vandoor gaat. En dat de route door de website logisch is. Maar er is nog meer. Deze drie punten zijn als het ware onderdeel van pure vakmanschap. Kennis en kunde die je in huis moet halen, omdat je er zelf waarschijnlijk niet zoveel van af weet. Juist daarom is het slim om je website te laten maken door een professional.
1. Responsive website
Een website moet niet alleen prettig werken op een computer, maar ook op bijvoorbeeld een tablet of een telefoon. Dit noemen we responsive. Met andere woorden: een website schaalt zichzelf wanneer de bezoeker op een telefoon zit. Hierdoor blijft de beleving hetzelfde en blijft de website aantrekkelijk om te bezoeken.
2. Zoekmachine vriendelijk
Een zoekmachine zoals Google rankt jouw pagina om zo te kijken of je relevant bent voor de bezoekers van Google. Wie Google gebruikt typt natuurlijk een zoekvraag in, bijvoorbeeld webdesign utrecht. Als jouw website zoekmachine vriendelijk is, dit noemen we SEO, zal jouw website als eerste verschijnen wanneer ‘ie naadloos aansluit op de zoekvraag. Dit klinkt simpeler dan het in werkelijkheid is, want je hebt natuurlijk altijd te maken met concurrentie van andere websites. Daarom is een zoekmachine vriendelijke website juist zo belangrijk.
3. Conversie gerichte website
Een website dat enkel informatief is, zal waarschijnlijk weinig verkopen generen. Conversie is het proces waarbij de bezoeker uiteindelijk overgaat op het doen van een actie. Bijvoorbeeld contact opnemen, een offerte aanvragen of zelfs iets kopen in de webshop. Een website moet als het ware de bezoeker prikkelen én helpen om over te gaan op actie. Maar bovenal moet de website laagdrempelig en niet te ingewikkeld zijn.