Heeft een SEO bureau zijn diensten aangeboden of misschien heb je wel het idee dat je met een linkbuilding bureau in zee moet gaan? Maar wat is nu eigenlijk het verschil en moet je voor SEO of linkbuilding kiezen? Wij helpen je met plezier een handje bij je keuze, die er eigenlijk geen is.
Linkbuilding is een onderdeel van de SEO-strategie
Ga je met een linkbuilding bureau in zee, dan gaan ze zorgen voor een linkbuilding strategie en zorgen voor een gezond linkprofiel. Concreet wil dit zeggen dat ze gaan zorgen voor kwalitatieve links die naar je website linken om zo je ranking in Google te verbeteren. Wil dit dan zeggen dat een SEO bureau dit niet gaat doen? Meestal wel, linkbuilding is immers een onderdeel van een grotere SEO-strategie. Bij SEO komt heel wat kijken. Denk maar aan een zoekwoordenonderzoek om de juiste zoekwoorden op je site te gebruiken, een stukje techniek om je site te optimaliseren en ga zo maar door. Linkbuilding kan een belangrijk onderdeel zijn van deze strategie en staat bij voorkeur niet op zichzelf. Pas je linkbuilding in een groter geheel in, en investeer je een volledige SEO-aanpak, dan zet je bijkomende stappen vooruit. Zo boek je organisch betere resultaten en zie je al snel je visibiliteit in de zoekmachines stijgen.
Een totaalaanpak op het vlak van SEO
Kies je dus voor een SEO bureau, dan is de kans groot dat linkbuilding een onderdeel is van hun dienstverlening. Vaak behoort linkbuilding standaard tot de aanpak van een SEO bureau. Uiteraard zijn er ook gespecialiseerde linkbuilding bureaus, maar weet dat deze strategie in principe niet op zichzelf staat. Een samenwerking tussen beide partijen met andere specialisaties is uiteraard mogelijk.
Wil je in zee gaan met ervaren SEO specialist die thuis is in SEO en linkbuilding? Maak eens een afspraak met Pingwin. Wij zorgen voor de geknipte strategie en resultaten. Zowel SEO als linkbuilding komen daarbij aan bod.