Investeren in bedrukte relatiegeschenken

Als je als ondernemer op zoek bent naar een leuke attentie voor een zakelijke relatie, of je wilt je bedrijfsnaam een keer onder aandacht brengen, dan denk je natuurlijk aan één ding. Een relatiegeschenk. Het kan een hele eenvoudige manier zijn om je waardering uit spreken richting je trouwe klanten. Maar je kunt ook bij een seminar zorgen dat alle deelnemers een pen hebben waar je bedrijfsnaam opstaat. Dat is niet alleen prettig voor de mensen die hun eigen pen vergeten zijn. Maar ze nemen de pen ook mee en zullen deze bij verschillende gelegenheden tevoorschijn halen. Een investering in bedrukte relatiegeschenken verdient zich dus altijd terug.

Relatiegeschenken zijn populair

De eerste keer dat de wereld in aanraking kwam met het begrip relatiegeschenk was tijdens de verkiezingen in Amerika. George Washington deelde in 1782 tijdens zijn campagne buttons uit waar zijn naam op stond. Het succes dat daaruit volgde was de reden van een enorme groei van bedrijven die relatiegeschenken gingen verkopen. Hoewel het pas in de jaren zestig van de 20e eeuw ook in Europa gebruikelijk werd. De pennen lagen als bedrukte relatiegeschenken aan de basis van dit grote succes. Later kwamen er steeds meer verschillende artikelen bij.

Wat is nu het voordeel van bedrukte relatiegeschenken?

Iedereen vindt het leuk om op z’n tijd een attentie te ontvangen. Een klein beetje aandacht voor een ander wordt altijd zeer op prijs gesteld en levert dan ook altijd positieve reacties op. Een relatiegeschenk zorgt er bovendien voor dat je bedrijf zichtbaar wordt voor de buitenwereld. Als je reclame wilt maken voor je bedrijf, dan is dit een hele goede manier. Doordat je artikelen van je bedrijfsnaam of bedrijfslogo voorziet, blijft je ongemerkt in de gedachten van potentiele klanten of zakenpartners. De kosten van bedrukte relatiegeschenken zijn relatief laag, maar de resultaten ervan zijn groot. De klanten die de bedrukte relatiegeschenken krijgen voelen zich gewaardeerd en zullen dan ook graag gebruikmaken van het geschenk.

Soorten relatiegeschenken

De pen is waarschijnlijk het meest bekende voorbeeld van bedrukte relatiegeschenken. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden. Zo kun je als bedrijf allerlei kantoorartikelen laten bedrukken zoals notitieblokjes en USB sticks. Maar als je buiten de kantoormuren ook zichtbaar wilt zijn, dan kun je ook denken aan het bedrukken van sleutelhangers, tassen of koffiemokken. Deze blijven niet binnen de muren van het gebouw waar de ontvanger werkt, maar ze zijn ook buiten een bedrijf zichtbaar. Op straat of thuis. Zodat de klanten dagelijks aan het bestaan van jouw bedrijf herinnerd worden, terwijl ze genieten van een kop koffie. Afhankelijk van het doel dat je hebt met het relatiegeschenk zijn er dus veel opties.

Bedrukte relatiegeschenken voor iedere gelegenheid

Nu is het natuurlijk zo dat je als bedrijf niet per definitie een seminar organiseert waar je mensen een pen en een schrijfblok kunt aanbieden. Als je in een bedrijfstak werkt waar dat soort gelegenheden zich niet voordoen, kun je aan andere dingen denken. Pak bijvoorbeeld een lokaal evenement aan om je als sponsor aan te bieden. Bijvoorbeeld een sponsorloop van een basisschool. Je kunt als bedrijf dan de bidons leveren met je bedrijfslogo erop gedrukt. Of je stelt rond het einde van het jaar een pakket samen met daarin een aantal bedrukte relatiegeschenken. Als blijk van waardering voor trouwe klanten en zakenpartners.