Iedere ondernemer weet: mond-tot-mondreclame en je netwerk werken erg goed om nieuwe klanten te krijgen. Als bestaande klanten tevreden over je zijn, dan zijn dat de beste ambassadeurs voor jouw onderneming. Maar hoe laat je je netwerk van klanten voor jou werken, zodat je via hen nieuwe klanten krijgt? Met onderstaande 5 tips moet dat gaan lukken!
Goodies
Hoe banaal ook, iedereen wordt blij van goodies. En naast pennen is er nog iets dat veel mensen altijd kwijt zijn: aanstekers. Laat ze dus aanstekers bedrukken met jouw bedrijfsgegevens en deel ze overal uit. Wedden dat jouw klant hem zo kwijt is en dat de nieuwe eigenaar misschien wel jouw diensten nodig heeft?
Wist je trouwens dat veel mensen een aansteker en waxinelichtjes in de auto hebben liggen? Mocht je in de winter met pech, of in een flinke file, komen te staan, kun je zo gemakkelijk je auto, en dus jezelf, warm houden!
Ga naar naar events
Word je uitgenodigd op borrels, openingen en recepties van je klanten, en heb je daar eigenlijk gewoon geen zin in? Ga de volgende keer toch maar! Je kunt hier namelijk nieuwe mensen en dus nieuwe klanten ontmoeten. Als je het ziet als werken in plaats van een feestje, dan kan het alleen maar meevallen. Met Igo Promo relatiegeschenken maak je ook meteen een goede indruk bij je klant.
Visitekaartjes
Vraag je klant of je jouw visitekaartjes bij hem mag achterlaten. Krijgt hij de vraag waar hij een bepaalde dienst of product heeft afgenomen, kan hij jouw kaartje geven. Wel zo gemakkelijk! Ook kun je kijken of je jouw kaartjes, of bijvoorbeeld , bij jouw klant op de balie, in de winkel of ergens mag neerzetten.
Sponsor een event
Veel bedrijven organiseren tegenwoordig events, zoals sporttoernooien. Je kunt een team sturen, of een team sponsoren. Met bedrukte kleding maak je meteen reclame voor jouw bedrijf.
Tevreden ambassadeurs
Natuurlijk werkt bovenstaande alleen als jouw klant tevreden is over jou. Dus het is belangrijk om jouw klant tevreden te houden, om zo via hem nieuwe klanten te kunnen krijgen. Misschien moet je dan wel eens een stapje extra zetten, maar dit is het zeker waard als je klant daardoor extra blij is met jou.