Papier, pennen en een nietmachine, zomaar wat kantoorartikelen die iedereen wel eens gebruikt in zijn dagelijkse werk. Net als memoblaadjes, markers, paperclips en plakband. De meeste bedrijven hebben hier dan ook een voorraadje van aangelegd, en het zijn ook de spullen die het vaakst ‘verdwijnen’. Er zijn ook kantoorartikelen waar je niet direct aan denkt bij je bestelling, maar die later toch heel goed van pas komen, of zelfs onmisbaar blijken. Hieronder onze top 5.
1. Inpakpapier
Je hoeft vast niet elke dag een cadeautje in te pakken, maar als het wel moet is het handig om daar vast de spullen voor te hebben liggen. Dus zorg voor mooi inpakpapier, lint etc om een geschenk in te pakken.
Inpakpapier is daarnaast ook nog eens geschikt om een pakketje te verpakken. Vooral als je kiest voor een meer neutrale variant. Heb je dan even geen goede doos bij de hand, kan je pakket alsnog snel de deur uit.
2. Naambadges
Een naambadge is zo’n ding waar je vaak pas aan denkt als je ze vandaag nodig hebt. Of het nu is voor een event, een presentatie of een vergadering waar je elkaar niet kent, het is altijd handig om naambadges in huis te hebben. Als je ze van tevoren bestelt scheelt dit in kosten én heb je de keuze uit allerlei soorten en bedrukkingen. Zo kun je naambadges laten voorbedrukken met een naam, of met alleen een logo zodat je de naam later toe kunt voegen. Een mooie naambadge komt professioneel over én is duurzaam.
3. Lamineermachine
Tegenwoordig doen we steeds meer digitaal. Toch kan het zijn dat je nog met fysieke flyers of andere materialen werkt. In dat geval komt een lamineermachine van pas: hiermee kun je flyers etc voorzien van een plastic laagje waardoor ze waterbestendig én herbruikbaar worden. Hoewel op plastic vandaag de dag een steeds groter taboe lijkt te rusten, is lamineren wel een manier om duurzamer met je informatievoorziening om te gaan.
In dezelfde categorie valt een inbindmachine. Als je af en toe een folder maakt bijvoorbeeld, en daarvoor niet steeds naar een drukkerij wil, is een inbindmachine voor jou een goede oplossing. Zo maak je professionele folders die je niet provisorisch met een nietje aan elkaar zet.
4. Hoofdtelefoon
Soms moet je geconcentreerd werken en is er geluid om je heen waardoor dat niet lukt. Of je moet een telefoongesprek voeren waarbij het handig is als je je handen vrij hebt. Daarvoor is een hoofdtelefoon (mét noice cancelling) dé uitkomst. Bovendien is bellen met een hoofdtelefoon ook ergonomisch verantwoord zodat je minder last van nek en schouders krijgt. Je hebt dit soort hoofdtelefoons in allerlei soorten en maten, ook draadloos bijvoorbeeld, dus kies vooral die die bij jou past.
5. Prullenbakken en papierbakken
Zorg dat er een prullenbak en papierbak onder of naast je bureau staat. Zo hoef je niet steeds op te staan om iets weg te gooien, en wordt het geen bende óp je bureau omdat je daar je afval verzamelt. Let er bij de papierbak op dat je papieren met privacygevoelige gegevens van de wet moet vernietigen. Dit kun je doen door de papierbak dagelijks te legen in een gesloten container die wordt opgehaald door een speciaal bedrijf, of door dit soort papieren direct, voor het weggooien, door een papiervernietiger te halen. Beiden is prima, zolang je het maar op één of andere manier doet!
En, stonden er dingen op de lijst waar jij (nog) niet aan gedacht had? Maak direct een lijstje en schaf de essentials aan, dan kun je lekker aan de slag!